چاپ روی سرامیک
نوشته شده توسط : pari

 

کاربرد چاپ روی سرامیک

چاپ روی سِرامیک کاربردهای بسیاری دارد و از آن می‌توان کاملا هوشمندانه برای انجام تبلیغ هم استفاده کرد. نصب سرامیک در اماکنی که نصب هیچگونه تابلویی امکان‌پذیر نیست مانند حمام‌، استخر‌ها، سونا، جکوزی، اتاق انتظار، فضای بیرونی ساختمان و موارد مشابه اتفاق می‌افتد که این از مزایای جنس سرامیک است. برای تبلیغ در این مکان‌ها می‌توان از این چاپ استفاده کرد. از چاپ سرامیک می‌توان برای خلق آثاری تزئینی استفاده کرد. برای مثال می‌توان با چاپ تصویر روی سرامیک آن را به عنوان یک قاب تصویری متفاوت عرضه کرد و یا با چاپ یک عکس روی چند کاشی از آن پازلی زیبا، درخشنده و با استحکام ایجاد کرد. از دیگر استفاده‌های این نوع چاپ می‌توان به خلق لوح تقدیر اشاره کرد. این جنس از لوح‌های تقدیر کیفیت بسیار بالایی داشته و از ماندگاری طولانی و جذابیت بیشتری نسبت به لوح‌ تقدیرهای کاغذی برخوردارند. از چاپ روی سِرامیک و کاشی برای ایجاد کاشی فانتزی مگنت‌دار هم می‌توان بهره برد. کاشی‌هایی با ابعاد کوچک مانند سایز ۵×۵، که از این اندازه‌ی کاشی می‌توان برای چاپ طرح‌های فانتزی یا چاپ تصاویر به صورت پازلی برای تبلیغاتی ماندگار استفاده کرد. این نوع تبلیغ قیمت بسیار مناسبی دارد و علاوه‌بر جذابیت ماندگار هم است.

از دیگر مواردی که از چاپ روی سرامیک استفاده می‌شود:

در پروژه‌های زیباسازی شهری قابل استفاده در استخر، سونا، جکوزی و حمام استفاده برای تابلو در فضای بیرونی ساختمان یا مغازه جهت زیباسازی فضای بیرونی ساختمان‌ها استفاده در پارک‌ها و مراکز تفریحی برای ثبت اطلاعات ساخت و… از دیگر مزایای چاپ روی سرامیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: امکان چاپ هر عکس و تصویر بدون هیچ محدودیتی در طرح و رنگ بر خلاف کاشی‌های سنتی و سرامیک‌های صنعتی مقاومت بسیار بالای رنگ‌ها و عدم تغییر رنگ و طرح به مرور زمان و عوامل محیطی ظاهر زیبا و درخشنده امکان چاپ در ابعاد دلخواه و بدون محدودیت حتی در ابعاد بسیار بزرگ قابل استفاده در مناطق مختلف کشور با درجه دمائی متفاوت شامل سرد، گرم، بیابانی، مرطوب

در مورد چاپ روی سنگ بیشتر بدانیم

سنگ یکی از متریال‌های اصلی در دکوراسیون بوده و از قدیم تا امروز جایگاه خاصی در میان معماران دارد. سنگ از جذابیت منحصربه‌فردی برخوردار است و جلوه‌ی ویژه‌ای به فضا و دکور می‌دهد که باعث می‌شود استفاده از آن طرفداران زیادی داشته باشد. پرطرفدار بودن این متریال باعث شده تا استفاده از آن به صورت مدرن هم مورد توجه قرار بگیرد. در همین راستا روی سنگ چاپ انجام می‌شود و طرح‌ها و عکس‌های مختلف روی آن حک می‌شود. در حقیقت چاپ سنگ، باعث دو چندان شدن زیبایی و جذابیت آن می‌شود. با استفاده ازاین نوع چاپ می‌توان دکوراسیونی جذاب، متفاوت و چشم‌نواز داشت. البته از این امکان به غیر از دکوراسیون می‌توان در موارد دیگری هم استفاده کرد که در ادامه هرکدام را مطرح خواهیم کرد. البته جدا از بحث زیبایی و نما، استفاده از چاپ گفته شده مزیت اقتصادی نیز دارد . چراکه می‌توان خیلی راحت تصاویر و طرح‌های جدیدی را روی سنگ‌های ارزان یا سنگ‌هایی با طرح ضعیف، چاپ کرد تا در نهایت با صرف هزینه‌ای اندک، ارزش سنگ را بالا برد و به طرح باب میل مشتری هم رسید.

کاربرد و موارد استفاده از چاپ سنگ

چاپ روی سنگ کاربردهای متفاوتی در زمینه‌های گوناگون دارد برای مثال کاربرد آن در دکوراسیون داخلی برای بخش‌هایی مانند لابی هتل‌ها، دفاتر تجاری، سالن‌ها، رستوران‌ها و… امکان‌پذیر است. علاوه‌بر دکوراسیون داخلی برای نماهای بیرونی در محیط باز مانند نمای ساختمانی هم می‌توان از این نوع چاپ بهره برد. از موارد چاپ سنگ در مقیاس بزرگ‌تر، استفاده برای سنگ سالن‌ها، لابی‌ها، دیوار سونا، استخر، دیوارهای سرامیکی، تابلوهای سنگی و کف‌پوش‌ها است که نمایی متفاوت و جذاب را در محل کار و زندگی شما ایجاد می‌کند. از دیگر مواردی می‌توان به چاپ تصویر و عکس روی سنگ برای هدیه و تزئین، چاپ نوشته‌های ماندگار روی سنگ، سنگ مزار برای یادبود عزیزان درگذشته، چاپ لوح یادبود، تقدیرنامه‌های سازمانی جهت تقدیر از افراد و… اشاره کرد. امکان چاپِ رویِ سنگ به سنگ‌ها طرح و رنگ متفاوتی می‌بخشد که آن‌ها را برای هر نوع استفاده‌ای آماده کرده و تنوع استفاده از آن‌ها تنها به موارد گفته شده ختم نمی‌شود. به عنوان مثال آخر در این بخش به این نکته هم خوب است اشاره کنیم که با چاپ طرح‌های متنوع روی سنگ و استفاده از آن‌ها به عنوان دیوارپوش منزل، می‌توان خیلی راحت فضاها و بخش‌های مختلف خانه را از هم تفکیک کرد.

چاپ بر روی سنگ در مجتمع هنر نوین

در مجتمع چاپ دیجیتال هنر نوین از ترکیب رنگ‌هایی استفاده می‌شود که ماندگاری بسیار بالایی دارند و با شستشوی عادی با شوینده‌های معمولی یا حتی استفاده از حلال‌های معمولی مانند تینر، پاک نمی‌شوند. به همین دلیل هم می‌توان از آن در فضاهای بیرونی ساختمانی بهره برد. آن هم بدون کوچک‌ترین تغییری در رنگ و کیفیت چاپ تصاویر.

چاپ ایه و حدیث روی سنگ به صورت رنگی

چاپ نوین با سابقه‌ای چند ساله با افتخار پذیرای سفارشات همکاران، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف جهت انجام خدمات چاپِ رویِ سنگ با ارائه‌‌ی بهترین کیفیت و تحویل در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشد. سفارش شما در این مرکز با مشخصات زیر انجام می‌شود: – چاپ با استفاده از دستگاه چاپ فلت بد یو وی (flatbed uv printer) – تا ضخامت 10 سانتی‌متر – تا ابعاد 254 در 122 سانتی‌متر – با 8 رنگ مختلف (6 رنگ + وارنیش و سفید) – امکان چاپ رنگ سفید و وارنیش به صورت موضعی چاپ ایه و حدیث روی سنگ به صورت رنگی

مزایای چاپ بر روی سنگ با دستگاه فلت بد یو وی

همان‌طور که پیش از این هم بیان شد، از متریال سنگ امروزه به صورت گسترده‌ای در صنعت دکوراسیون چه داخلی و چه خارجی استفاده می‌شود . در این راستا چاپِ رویِ سنگ برای مصارف زینتی یا حتی تبلیغاتی بسیار مورد توجه است. دستگاهی که برای انجام چاپ از آن استفاده می‌شود، دستگاه فلت بد یو وی نام دارد . این دستگاه چاپ طرح‌ها و تصاویر را روی سطوح هموار سنگی به صورت چاپ مستقیم، با کیفیتی عالی و ماندگار انجام می‌دهد. در این نوع چاپ جوهر مستقیما روی سنگ اعمال می‌شود که برای خشک کردن این جوهر از تابش نور یو وی یا اشعه‌ی فرابنفش بهره برده می‌شود. با این روش قطرات جوهر بلافاصله بعد از آن که روی سنگ اعمال شدند، خشک می‌شوند و به این صورت دیگر از حرکت و جابجایی جوهر یا همان رنگ پس دادن خبری نخواهد بود. با خشک شدن سریع چاپ و جوهر، کار نهایی هم سریع‌تر آماده می‌شود. با این نحوه‌ی خشک شدن رنگ جوهر ثابت می‌ماند و امکان چاپ طرح برجسته هم روی سنگ فراهم می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از دستگاه چاپ فلت بد یو وی این است که دیگر اهمیتی ندارد سطح سنگ قبل از انجام چاپ و انتقال طرح، چه رنگی باشد . چراکه چاپ فلت بد رنگ سفید را اضافه کرده و زیرساخت لازم را مهیا می‌کند . با این مزایا می‌توان گفت تنها شرط لازم برای سطحی که زیر چاپ قرار می‌گیرد، مسطح و تمیز بودن است. با چاپ فلت بد یو وی این امکان را دارید تا هر تصویری را روی هر سطح مسطحی با هر طرح و ابعادی چاپ کنید. چاپ عکس پرنده روی سنگامکان استفاده و چاپ 8 رنگ مختلف در دستگاه فلت بد مجتمع هنر نوین وجود دارد که باعث می‌شود بتوانید بدون هیچ محدودیتی طرح‌های متنوعی را به صورت چاپ رنگی با وضوح بالا چاپ کنید. با استفاده از وارنیش هم می‌توان مقاومت تصویر یا طرح چاپ شده را در برابر افتادن خط و خش بالا برد و سنگ نهایی را درخشنده و زیبا کرد.   چاپ روی شیشه به عنوان یکی از محبوب‌ترین‌ها در صنعت دکوراسیون کاربرد دارد و از آن برای جذابیت ظاهری و یا امورات تبلیغاتی بیشتر استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان آن را یکی از انواع چاپ دیجیتال دانست که این روزها بخش مهمی از صنعت چاپ به شمار می‌رود. هر چه کیفیت دستگاه‌های چاپگر و جوهری که استفاده می‌کنند، بیشتر باشد، میزان کیفیت و ماندگاری طرح چاپی روی شیشه ها نیز بیشتر می‌شود و معمولا محصولات چاپی حدود 10 سال ماندگاری دارند.

تاریخچه چاپ روی شیشه

از چندین قرن پیش در شهر ونیز کارگاه‌های تولید و رنگ آمیزی شیشه وجود داشت که به همین علت در آن دوران بزرگترین مرکز چاپ روی شیشه محسوب می‌شد. در کشور ایران نیز خصوصا در دوران صفویه شیشه‌های رنگی و منقش جزء اصلی معماری محسوب می‌شد. در شهرهایی نظیر اصفهان، یزد، شیراز و… با نگاهی به بناهای تاریخی به جا مانده به شیشه‌های تزئینی بر می‌خوریم که نشان از قدمت چندین ساله این محصول در کشور ایران است. البته جالب توجه است شیشه و آینه تزئین شده از ونیز به ایران آمده و در زمان دولت شاه عباس کشتی‌های حامل آن‌ها به سواحل جنوبی ایران وارد شده است. علاقه مردم ایران به شیشه‌هایی با نقش و نگارهای زیبا و رنگ‌های متنوع باعث شد تا استفاده از این محصول در ترکیب معماری و دکوراسیون اصیل ایرانی جایگاه خود را حفظ کند.

چاپ-روی-شیشه چگونگی چاپ روی شیشه

همان‌طور که مستحضر هستید ،شیشه سطح صاف، صیقلی و غیر قابل جذبی دارد؛ از همین رو باید از روش‌های نوین برای چاپ، برروی آن استفاده کرد. فناوری چاپ دیجیتال شرایطی را فراهم کرده تا چاپ متناسب با خاصیت نفوذ ناپذیری شیشه سازگار باشد. در این راستا اغلب از دستگاه‌های فلت بد یو وی بهره می‌گیرند. پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ، این امکان را فراهم کرده تا بدون نیاز به چسباندن استیکر بتوان هر تصویری را بدون محدودیت رنگی بر روی شیشه چاپ کرد. به عبارت دیگر چاپِ مستقیم روی شیشه،انجام می‌شود و نقش و نگارها توسط دستگاه‌های پیشرفته با روش‌های نوین بر،روی شیشه‌های کوچک و بزرگ با قابلیت ماندگاری بالا منقش می‌شوند.




:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: